26 Feb 2009

Pressen?

Alltid lika roligt att gå in på aftonbladet och se om dom har någon ny stor dundernyhet, och idag hade jag det på känn! Jag var övertygad om när jag kommer in på bladet att det skulle stå EXTR EXTRA EXTRA! Robinsonrobban har fått TVÅ finnar på nästippen! Men fan så fel jag hade, Det som slog mot mina ögon precis som solen gör när när du vaknar upp bakfull kl halv 12 på en strand i bulgarien (Ja jag vet hur det är) var detta:

MARDRÖMMEN ÖVER FÖR  HAAG


Tillbaka från magsjukan som isolerade henne.


-"Mitt helvete är över nu"

Gud va lättad jag blev när jag såg detta! Äntligen är hennes hemska helvete över, Jag menar tänk va jobbigt! Magsjuka´? jag tror jag smäller av! IDIOTI!


Spel då? Jo gårdagen gick så där, Föll platt på Cardiff men VSK och underspelet och Liverpool satt! Men vad som hänt med LA Kings vet jag ej. 3 mål 2 matcher irad nu :S

Idag då?


Färjestads BK - HV 71 1 2,10 (Expekt)

Ruskig form i kaffelirarna från karlstad just nu och när det nu är seriefinal som kommer dom tända till lite extra mot ett HV71 som har blandat med resultaten på slutet. Hemma i LLA så har FBK bara förlorat 5 av 26 matcher iår och att dom vinner ikväll till fin fina 2,10 är ju taget direkt! Färjestad kommer säkra serien ikväll! Finns dock en del skador i bägge lagen.


Färjestad:

Ari Vallin - muskelskada.

Thomas Rhodin - lättare skada.

Dick Axelsson - lättare skada.

Marius Holtet - magsjuk.

Peter Nordström - sjuk.

Eero Somervuori - magsjuk.


Hv71:

Jan Hrdina (f) - rygg
Johan Halvardsson (b) - knä
David Fredriksson (f) - hand
David Ullström (f) - skadad
Daniel Grillfors (b) - skadad, osäker på spel
Nick Angell (b) - magsjuk, osäker på spel


Insats: Medel


CSKA Moskva - Aston Villa 1 1,65 (Partybets)

Spela aldrig på lag som inte behöver vinna är en sak som jag alltid brukar säga, MEN jag citerar O`Neill:

"Vi vill behålla vår fokus på ligan och jag hoppas fansen förstår det. Vi har inte en trupp som håller för båda två. Och det säger jag inte för att vara pessimistisk utan bara realist.

Ingen av spelarena skyller förlusten mot Chelsea på att vi spelade mot CSKA i veckan, men det tänker jag göra. Det är lite ironiskt dock att vi kämpade stenhårt i somras för att få vara med i denna turnering och nu när vi är i slutspelet måste vi nedprioritera det. Ligan och kampen om CL platser är viktigare. Hade vi legat typ 8-9 i ligan hade prioriteringen blivigt annorlunda."

Lägg till det att dom nu möter Europas mest underskattade lag (iaf för ett halvår sedan). Dom har fortfarande kvar Vagner Love som för mig är ett under att han inte blivit uppköpt av något topplag i Europa för den formen killen är i och så många mål han gör är helt fantastiskt!

CSKA kommer ta detta spträtt lätt och 2,80 med ett handicap är också spelvärt! Tittta bara på Villas trupp:

Målvakter
Brad Guzan
Stuart Taylor
Elliott Parish

Försvarare
Luke Young
Curtis Davies
Zat Knight
Nicky Shorey
Eric Lichaj
Ciaran Clark
Shane Lowry

Mittfältare
Steve Sidwell
Moustapha Salifou
Craig Gardner
Isaiah Osbourne
Barry Bannan
Marc Albrighton

Anfallare
Marlon Harewood
John Carew
Nathan Delfouneso

Insats: Hög


Rögle - Linköping 1 2,70 (Betway)

Motivation slår klass! så är det bara och framför allt ett hemmastarkt Rögle slår ett mycket underligt Linköping för dagen.
Rögle med bröderna Abbot Kommer ta sista chansen att slipa kvalserien och köra över ett linköping som har känts allt för mätta ett bra tag nu. LHC satt 5/7 Powerplaylägen när man vann senast mot södertälje med 7-5. Det gör man inte idag.

Bägge lagen ställer upp med ordinarie trupp.

Insats: Medel


Wolfsburg - PSG 1 1,91 (Ladbrokes)

PSG vann hemma med 2-0 och nu i returen kan ni räkna med att det blirr full fart på tyskarna! Wolfsburg satsar mycket på cupen och är ruggigt hemmstarkt . PSG kommer få det riktigt svettigt och dom verkar ha tagit ut segern i förskott då dom lämnat hemma lagkaptenen Makelele, även Kezman stannar hemma och Bourillon har fortfarande problem med ryggen. Sådan här slakt i tyskland som det kommer bli ikväll har det inte varit sen -45

Insats: Hög

_____________________________________________________________________________________________

Dagens avslag!

Spela inte på lag som inte behöver vinna! Finns inget som helst spelvärde att spela på lag som Hamburger tex då dom går vidare vare sig dom kryssar eller förlorar med två bollar. Finns inget värre än att förlora på när lag går vidare på ett kryss och vägrar anfalla!

Även SSK-APgården skulle jag inte röra. Prestigematch för ssk som gärna vill förstöra för andra lag.



Hinner inte skriva mer just nu, kanske återkommer senare för mer tips. Katrineholm borde slå Gais på hemmais,Fiorentina skärper till sig mot Ajax och Aftonbladet kommer ut med nyheten att Daniel har varit otrogen med Madeleine och spelat in senaste samlaget med sin mobilkamera och äntligen så kom bilderna på maddes fitta ut i pressen. Då e de dags att ställa in travet (en stund) för smaskiga kunganyheter!



Åmål SK vinner kvalet och Agnes går vidare - Kungen



 
Tuff match, men på hemmais går Kaffekärringarna ur som segrare!



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, gick i samma klass som Haag i gymnasiet:P

2009-02-26 @ 14:14:00
Postat av: Niklas "Kungen" Lundgren

Haha ja då måste du ha haft det jobbig, Första livskrisen?



Nationellt prov i svenska A?

2009-02-26 @ 15:52:57
Postat av: Kryckan

VSK är Bandy! VIK är hockey

2009-02-26 @ 16:58:05
Postat av: Niklas "Kungen" Lundgren

Vaket ;) Skräll att jag blandar ihop dom :P

2009-02-26 @ 18:03:52
Postat av: kick

inte funderat på att fräscha upp din blogg?

ser ju ut som stryk.

2009-02-26 @ 18:10:03
Postat av: Niklas "Kungen" Lundgren

Jo det har jag men jag e så kass på sånt så jag kan de inte men e det någon som vill hjälpa mig lite så motages det tacksamt

2009-02-26 @ 19:12:57
Postat av: Fransmannen

Hur går det med Wolfsburgs slakt?

2009-02-26 @ 20:33:53
Postat av: Niklas "Kungen" Lundgren

Du den saknar jag också =(

2009-02-27 @ 08:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0